کارت هوشمند pvc

براساس خصوصیات فیزیکی و جسم کارت، این کارت ها را می توان به چهار نوع اصلی تحت عنوان: کارت های حافظه ای ، کارت های تماسی ، کارت های غیر تماسی و کارت های ترکیبی تقسیم کرد.


1-کارت های حافظه ای

این کارت ها مانند کارت های مغناطیسی، صرفاً به منظور نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، از این نوع کارت ها برای پردازش اطلاعات استفاده نخواهد شد. بدون وجود یک cpu ، ارتباط بین کارت و دستگاه کارت خوان از یک کانال ارتباطی که کاملاً تحت کنترل دستگاه کارت خوان است، هدایت می گردد. در این نوع از
کارت های هوشمند، اطلاعات امنیتی بر روی کارت ضبط شده و بدون “کلمه رمز صاحب کارت” ، ورود به اطلاعات موجود ممکن نخواهد بود.


2-کارت های تماسی

نوع پیچیده تر کارت هوشمند pvc ، کارت های تماسی هستند که عملاً یک تراشه در آنها تعبیه شده است. در این تراشه چهار نوع اطلاعات اصلی وجود دارد که عبارتند از:

حافظه فقط خواندنی

حافظه غیر فرار حافظه موقت و ابزار ورود و خروج اطلاعات. در بخش حافظه فقط خواندنی کارت، سیستم عامل تراشه نگهداری می شود. سیستم عامل، کلیه دستورات صادر شده از ترمینال مرکزی را اجرا کرده و نتایج مربوطه را به مرکز مخابره می کند.

دیگر اطلاعات و برنامه های کاربردی، در بخش حافظه غیر فرار نگهداری می شود.

از جمله ویژگی های مهم این نوع کارت، امنیت بالای آن در تبادل اطلاعات است. چنانچه اطلاعات بطور مناسب روی کارت ذخیره شود، حتی در صورت مفقود شدن کارت، اطلاعات موجود آن برای دیگران غیر قابل دسترس خواهد بود.
ازنمونه کارتهای تماسی میتوان به کارتهای مگنت دار بانکی اشاره کرد که در تماس کامل با انکودر می باشند
.

 

چاپ عدد روی کارت pvc

کارت تماسی مگنت pvc

 

چاپ کارت تردد با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت ! در چاپ پاسارگاد، برای سفارش با ما تماس بگیرید.


-3
کارت های غیر تماسی

کارت های تماسی، به رغم برخورداری از امنیت بالا، برای مکان هایی که از حجم بالای تراکنش اطلاعات یا پول برخوردار باشند، مناسب نخواهند بود (مانند سکوهای مترو و محل های خرید بلیط در ساعات اوج تردد روزانه).

در کارت هوشمند pvc، با استفاده از فرکانس رادیویی و بدون نیاز به خروج کارت از کیف دارنده آن، اطلاعات مورد نیاز منتقل می-شود.

در فناوری بکار رفته، دستگاه کارت خوان بدون تماس فیزیکی با خود کارت، اقدام به انتقال اطلاعات و انجام تراکنش مالی می کند. انرژی مورد نیاز برای فعال شدن تراشه، ممکن است به دو صورت تدارک دیده شود؛

یکی از طریق باطری مینیاتوری تعبیه شده بر روی کارت و یا از طریق امواج میکروویو که توسط دستگاه کارت خوان مخابره شده و توسط کارت دریافت خواهد شد. در حال حاضر بالغ بر حدود شانزده نوع کارت غیر تماسی با فناوری های مختلف، در بازار وجود دارند که البته به دلیل جدید بودن این فناوری و قیمت تولید آنها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده جوامع قرار نگرفته است.

 

کارت مایفر 1k

از نمونه کارتهای غیرتماسی کارتهای مایفر و ریدانلی 125 اشاره کرد کارت مایفر 1k از خانواده کارتهای RFID هستند .کارت mifare 1k جزء متداولترین و پرکاربردترین کارتهای غیرتماسی در دنیا میباشد که خود دارای انواع گوناگونی میباشد که در ایران مایفر کلاسیک کاربرد دارد مثلا به عنوان کارت اتوبوس ، کارت مترو ، کارت شهربازی استفاده میشود . از دیگر ویژگی کارت مایفر قابلیت خواندن از فاصله 10 سانتی متری میباشد.

چاپ کارت هوشمندpvc

چاپ کارت هوشمندpvc


-4
کارت های ترکیبی

کارت های تماسی و غیر تماسی، از پروتکل های ارتباطی متفاوتی استفاده می کنند و هر یک دارای محاسن و معایبی هستند. اولی از امنیت بالاتری برخوردار است و دومی برای تراکنش های متعدد در زمان خیلی کوتاه مناسب خواهد بود. برای بهره گیری از ترکیب فناوری های فوق، دو راه وجود دارد الف: تولید دستگاه های کارت خوانی که بتواند اطلاعات هر دو نوع کارت (تماسی و غیر تماسی) را بخواند، ب: تولید کارت هایی که ترکیبی از هر دو نوع فناوری را به طور یکجا ارائه دهد. به دلیل گزاف بودن تولید دستگاه های کارت خوان فوق، اخیراً از کارت های ترکیبی استفاده شده است.

هیبرید مایفرومگنت

هیبرید مایفرومگنت

کارت هیبرید مانند کارتهای مایفر +مگنت ، کارتهای uhf + mifare  می باشد.که ویژگی هر دونوع کارت در یک کارت می باشد.

جهت سفارش چاپ کارت pvc و یا دریافت مشاوره رایگان در خصوص چاپ این نوع کارت ها برای محصولات خود می ‌توانیدبا کارشناسان چاپ پاسارگاد تماس حاصل فرمایید.