لمینت کارت pvc

لمینت نوعی پوشش شفاف و بی‌رنگ است که روی کارت PVC چاپ می‌شود و باعث شفافیت رنگ‌ها، افزایش مقاومت کارت و کاهش امکان جعل کارت پی وی سی می‌گردد. این لایه‌، از کارت محافظت می‌کند تا تحت سایش یا حتی امواج یو وی آسیب نبیند. چاپ لمینیت روی کارت پی وی سی به دمای بسیار زیادی نیاز دارد که پرینت هد های معمولی قادر به تامین آن نیستند، به همین دلیل برای چاپ لمینیت روی کارت پی وی سی با کارت پرینتر باید از ماژول مجزا استفاده کرد.

برای چاپ لمینت ابتدا کارت چاپ می‌شود و در مرحله‌ی بعدی عملیات لمینت روی آن انجام می‌شود. دمای بسیار بالای لمینیتور ( 140-190 درجه) سبب می‌شود تا لمینت کاملا روی کارت پی وی سی بچسبد.لمینت ها انواع بسیار متنوعی دارند، جنس های گوناگون لمینیت عمر و دوام کارت را به 2 تا 10 سال افزایش می‌دهند.

لمینت کارت PVC

لمینیت یکی از موادی است که برای پوشش دادن مواد مختلف از جمله سطح کارت شناسایی استفاده می‌شود و طول عمر آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. اگر برای شما ماندگاری کارت های pvc مهم باشد پس در نتیجه لمینیت را باید بخشی از عملیات مربوط به بعد از چاپ بدانید. کارت چون به صورت روزانه در استفاده شدن می باشد و روز به روز هم پیشرفت و کاربرد فراوانی پیدا می کنند باید در کنار استفاده از کارت های pvc که مقاومت بالایی دارند لمینت هم اضافه کنید.

لمینتهای گرم رایج ترین نوع لمینت است که استفاده می شود. در روش لمینت گرم ، پوشش پلاستیکی را با حرارت بر روی سطح می‌کشند. در گذشته همین لمینت گرم با عنوان پرس کارت شناخته می شد. دستگاه‌های امروزی البته بیشتر رول هستند و پشت و روی کار را همزمان چاپ می‌کنند در کشور ما این نوع ماشین بیشتر در چاپخانه‌هایی که دستگاه‌های چاپ دیجیتال را دارند می توان دید. لمینت کارت های pvc را همانند کارت پرسنلی، کارت شناسایی و … را از عواملی ذیل محافظت می کند:

  • سرمایش و گرمایش زیاد
  • در برابر سایش و عوامل دیگر
  • افزایش ضخامت کارت چاپ شده برای استحکام بیشتر و جلوگیری از جمع شدن و لوله شدن
  • براق کردن سطح و ایجاد شفافیت در رنگ یا مات کردن آن در برابر انعکاس نور یا ایجاد جلوه‌های هنری به گونه ای به کارت ها زیبایی بیشتر می دهد.
  • توصیه میکنیم چاپ کارت های pvc حتما داشته باشند چون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
تماس با چاپ پاسارگاد

تماس با چاپ پاسارگاد